ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

Публічне акціонерне товариство “Укргазвидобування” філія газопромислове управління “Шебелинкагазвидобу вання’’, код за ЄДРПОУ 00153146 інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

  1. Інформація про суб’єкта господарювання: 64250, вул. Стадіонна, 9, смт. Донець, Балаклійський район, Харківська область, тел. (0249) 92-4-98.
  2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи – спорудження розвідувальних свердловин №№ 108, 120, 121 Західно-Соснівського ГКР розвідувальної свердловини № 311 Ланнівського ГКР та розвідувальної свердловини № 26 Червоноярського ГКР з метою розвідки покладів газу і конденсату. Спорудження експлуатаційних свердловин №№ 78, 79, 81, оціночно-експлуатаційних свердловин №№ 82, 83, 84, 85, 86, 87 Західно- Соснівського ГКР експлуатаційної свердловини № 209 Ланнівського ГКР та оціночно- експлуатаційної свердловини № 211 Ланнівського ГКР на газ і конденсат, підземні споруди. Підключення свердловин до установок підготовки вуглеводневої сировини.

Глибина свердловин – максимальна 5480 м; спосіб буріння – роторний, турбінний; передбачається кріплення ствола свердловин високогерметичними обсадними трубами. Технічних альтернатив для виконання пошуково-розвідувальних робіт та видобутку природного газу немає. Підключення свердловин на відстань до 4 000 м до установок підготовки вуглеводневої сировини.

Очікувані об’єми видобутку природного газу становлять від 15 тис.м3/добу до 70 тис.м3/добу з кожної свердловини. Підключення свердловин включає обв’язку усть свердловин та прокладання газопроводів-шлейфів.

  1. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи – Харківська область, Красноградський район, в адміністративних межах Петрівської, Піщанської та Хрестищенської сільських рад. Розташування усть свердловин обумовлюється оптимальними геологічними умовами розкриття перспективних продуктивних горизонтів і поверхневими умовами, територіальні альтернативи для яких відсутні.
  2. Соціально-економічний вплив планованої діяльності – отримання геологічної інформації щодо прирощення запасів вуглеводневої сировини, забезпечення енергоресурсами населення і промисловості, зарахування рентної плати за за користування надрами (видобуток природного газу і нафти). Місцеве населення зацікавлене у розвитку нафтогазовидобувної галузі оскільки розподіл коштів між бюджетами різних рівнів передбачає 2% рентної плати за користування надрами до районних бюджетів, 3% до бюджетів об’єднаних територіальних громад та 2% до обласних бюджетів за місцезнаходженням (місцем видобутку) відповідних природних ресурсів.
  3. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо) – для спорудження свердловин передбачається використання бурових верстатів з дизельним приводом потужністю до 7 000 кВт, глибина свердловин — від 3800 до 5480 м, на період спорудження кожної свердловини передбачається укладання угоди на займання земельної ділянки площею 2-4 га (в залежності від типу бурового верстата) з землекористувачем (за погодженням з її власником).

Застосовується типова схема обв’язки усть свердловин. Обрано оптимальні маршрути і довжини трас газопроводів з урахуванням рельєфу та існуючих комунікацій. Об’ємно- планувальні й конструктивні рішення прийняті на основі діючих норм із урахуванням кліматичних умов району будівництва й «Переліку основних будівельних конструкцій,

виробів і матеріалів». В залежності від довжини газопроводу роботи по підключенню свердловин розраховані на термін від одного до п’яти місяців. У будівельних роботах задіяно від 15 до 20 одиниць техніки.

Площа відводу земель у довгострокове користування на період експлуатації свердловин для присвердловинних споруд та під’їзних ґрунтових доріг до 0,5 га. д ля кожної свердловини

  1. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами – згідно ДСП 173-96 санітарно-захисна зона становить 300 м, якщо буріння здійснюється буровим верстатом з електричним приводом, 500 м – якщо буровим верстатом з дизельним приводом.
  2. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами – зняття родючого шару ґрунту з метою наступної рекультивації згідно ГСТУ 41-00032626-00- 023-2000, газопровід-шлейф для підключення свердловини прокладається підземно, паралельно рельєфу, на глибині 1,2 м до низу труби. Вздовж газопроводу-шлейфу встановлюється охоронна зона по 100 м в обидві сторони від вісі труби. По трасі газопроводу для підключення свердловини передбачається зняття і наступна рекультивація родючого шару ґрунту після його прокладання.
  3. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля (для кожного із об’єктів);

атмосферне повітря – викиди шкідливих речовин при зварюванні, при приготуванні бурового розчину, при роботі дизельних двигунів, при випробуванні свердловини на приплив нафтогазових флюїдів (спалювання газу на факелі), а саме: азоту оксиди (ЛОх), сажа, ангідрид сірчистий, бенз(а)пірен, вуглеводні насичені С12-С19 (розчинник РПК-26511 і ін.) у перерахунку на сумарний органічний вуглець, Метан, Заліза оксид (у перерахунку на залізо), марганець і його сполуки (у перерахунку на двоокис марганцю), марганець і його сполуки (у перерахуну на двоокис марганцю), фтористі сполуки добре розчинні неорганічні (фторид натрію, гексафторсилікат натрію) у перерахунку на фтор, фтористі сполуки погано розчинні неорганічні (фторид алюмінію, гексафторалюмінат натрію) у перерахунку на фтор, фтористий водень, пил неорганічний, що містить двоокис кремнію 20-70 %, пил неорганічний, що містить двоокис кремнію 20-70 %, пил вуглепородний, кальцію гідроксид, неметалові леткі органичні сполуки, вуглекислий газ, в незначній кількості сольвент, аміак, уайт-спирит, бутилацетат, ксилол, спирт бутиловий, толуол.

водне середовище – можливий вплив від забруднення буровим розчином та рідиною після гідровипробувань газопроводів;

ґрунт – може зазнавати впливу від землерийної та підйомно-транспортної техніки, відпрацьованого бурового розчину та мінералізованих вод при відкритому фонтануванні та прокладанні газопроводів;

рослинний та тваринний світ – помірний (шум, викиди шкідливих речовин; вплив на навколишнє соціальне середовище (населення) – помірний (шум, викиди шкідливих речовин);

клімат і мікроклімат – незначний у зв’язку з короткочасністю та локальністю планованої діяльності.

  1. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля – друга категорія (у відповідності з пунктом 1 частини 3 статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
  2. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля – відсутні.
  3. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля – дослідження впливу на повітряне, водне, геологічне середовища та ґрунт, а також соціальне і техногенне середовища, рослинний та тваринний світ, клімат, передбачається виконання розрахунків розсіювання шкідливих речовин в атмосферному повітрі, аналіз концентрації шкідливих речовин на межі санітарно- захисної зони і на межі житлової забудови, розрахунків ризиків та рівнів шуму.
  4. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля, тому підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля — це процедура, що передбачає:

  • підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
  • проведення громадського обговорення планованої діяльності;
  • аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також Інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
  • надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
  • врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

  1. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій,

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

  1. Рішення про провадження планованої діяльності – не потребує.
  2. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до

Департаменту екології та природних ресурсів Харківської ОДА, за адресою: 61022 м. Харків, м-н Свободи, 5, Держпром, 4 під., 7 пов., тел./факс (057) 705-06-83, е- таіі: ecodepart@kharkivoda.gov.ua.

Контактна особа: Начальник відділу оцінки впливу на довкілля, моніторингу, зв’язків з громадськістю Варвянський В. Ю. тел. (057) 705-06-66.