З 16.03.2017 року податкова накладна, в якій не заповнено код послуги згідно з ДКПП, не дає права на формування податкового кредиту

З 1 січня 2017 року при складанні податкової накладної запроваджується заповнення коду товару згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), для послуг – коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП).

Наказом МФУ від 23.02.2017 № 276 “Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України” (набрав чинності 01.03.2017 р.), внесено зміни до форми податкової накладної.

Так, зокрема, у формі податкової накладної передбачено окреме поле для зазначення коду послуги згідно з ДКПП (графа 3.3 розділу Б податкової накладної).

При цьому до 16.03.2017 реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) здійснювалась за формою, яка була чинною до внесення змін наказом № 276.

Зважаючи на те, що форма податкової накладної, яка була чинною до внесення змін наказом № 276, не містила окремого поля для відображення коду послуги згідно з ДКПП, відсутність у податкових накладних, складених та зареєстрованих в ЄРПН до 16.03.2017 (по 15.03.2017 включно), коду послуги згідно з ДКПП не визначається як помилка, допущена при складанні податкової накладної, та не може бути єдиною підставою для невизнання податкового кредиту за такою податковою накладною.

Разом з тим, податкова накладна, складена починаючи з 16.03.2017, що містить помилки у коді послуги згідно з ДКПП (у тому числі в якій не зазначено такий код), не може бути підставою для віднесення сум ПДВ, зазначених у ній, до податкового кредиту, оскільки не дає змоги ідентифікувати здійснену операцію (послугу, що надається).

 

Затверджено порядок роботи комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації

Головне управління ДФС у Харківській області повідомляє, що 20.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №566 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620) (далі – Наказ №566).

Відповідно до п.201.16 ст.201 розділу V «Податок на додану вартість» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Наказом №566 затверджено Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі – Порядок).

Цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України (далі – ДФС), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі – Комісія), а також права та обов’язки її членів (п.1 Порядку).

Відповідно до п.2 Порядку Комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених п.201.16 ст.201 розділу V ПКУ та постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації», яка набрала чинності 31.03.2017.

Рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до Порядку, підписується, реєструється та надсилається платнику податку на додану вартість у порядку, встановленому ст.42 розділу ІІ ПКУ, протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 розділу V ПКУ.

Комісія у день прийняття рішення вносить відповідний запис до Єдиного реєстру податкових накладних про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування або відмову в такій реєстрації (п.21 Порядку).

 

Як отримати індивідуальну податкову консультацію

З 1 квітня 2017 року змінено порядок надання податкових консультацій та запроваджено Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій.

Для отримання індивідуальної податкової консультації письмовий запит платника податків обов’язково повинен містити такі реквізити:

– найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

– код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

– зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;

– підпис платника податків;

– дату підписання звернення.

У разі якщо звернення, не відповідає зазначеним вимогам, індивідуальна консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України “Про звернення громадян”.

Після отримання звернення на отримання індивідуальної податкової консультації територіальний орган ДФС протягом 15 календарних днів направляє консультацію до ДФС України, про що окремим листом повідомляє платника податків.

ДФС України, отримавши таку консультацію, протягом 10 календарних днів, але не більше 35 календарних днів, приймає рішення:

– щодо внесення відомостей про консультацію до єдиного реєстру консультацій (про що повідомляє територіальний орган ДФС протягом одного робочого дня з моменту прийняття рішення);

– або відмовляє, з одночасним наданням платнику податків від свого імені консультації та внесенням відомостей про таку консультацію до зазначеного реєстру (про що повідомляє протягом одного робочого дня з моменту прийняття рішення територіальний орган ДФС та платника податків).

Переглянути видані індивідуальні податкові консультації та їх статус можна через електронний кабінет платника на порталі ДФС України за посиланням https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому видано таку консультацію.

Порядок надання податкових консультацій визначений ст. 52 і 53 Податкового кодексу України.