Щодо порядку розгляду скарг

Звертаємо увагу служб управління персоналом  на те, що статтею 11 Закону України «Про державну службу» (далі – Закон) визначено, що у разі  порушення наданих цим Законом прав або виникнення перешкод у реалізації таких прав  державний службовець у місячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про це, може подати керівнику державної служби  скаргу із зазначенням фактів порушення його прав або перешкод у їх реалізації.

У скарзі державний службовець може вимагати від  керівника  державної служби утворення комісії для перевірки викладених у скарзі фактів.

Керівник державної служби зобов’язаний  не пізніше 20 календарних днів з дня отримання скарги надати державному службовцю обгрунтовану письмову відповідь (рішення).

У разі неотримання в установлений частиною третьою цієї статті строк обгрунтованої  відповіді на скаргу або незгоди з відповіддю керівника державної служби державний службовець може звернутися із відповідною скаргою до суду.

Законом України від 19 вересня 2019 року № 117 «Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади» внесені зміни до Закону  України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII «Про державну службу», зокрема, виключено частину п’яту – восьму статті 11, які передбачали розгляд центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері державної служби, скарги державного службовця із зазначенням фактів порушення його прав або перешкод у їх реалізації керівником державної служби.

Одночасно інформуємо, що відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.