Безумовним кроком вперед у реалізації цієї реформи є запровадження відкритих конкурсів на всі посади державної служби. Це дозволяє передусім оцінити особистісні компетенції кандидатів. Запроваджено єдиний портал вакансій державної служби, який функціонує у штатному режимі.
Тож кожному громадянину України будь-коли доступна інформація про те, в якому державному органі, в якій області, районі, є наявні вакансії. Також на цьому веб-порталі систематично публікуються результати проведених конкурсів.
Проблемою у цьому питанні залишається те, що досі не подолано політичний вплив на суб’єктів призначення, а також низька підготовка кандидатів на посади державної служби, недостатня компетентність конкурсних комісій.
Серед позитивних напрямків — створення інституту державного секретаря Кабінету Міністрів та державних секретарів міністерств. Адже саме на держсекретарів покладено місію генераторів процесу перетворення міністерств у частині підвищення ефективності діяльності, аналізу політики, стратегічного планування, застосування новітніх інноваційних управлінських технологій.
Запроваджено й нову модель оплати праці. Нею передбачено, що частка посадового окладу становитиме 73%, а стимулюючі виплати — 27% від загального фонду. Сьогодні можна говорити про реальне збільшення заробітної плати державних службовців.
Також закон містить цікаву норму, яка до речі запроваджена в Україні вперше, а саме: публічні звіти керівників органів влади.
У процесі реалізації знаходиться наступний крок — створення ефективних та дієвих служб управління персоналом. На відміну від відділу кадрів вони мають стати ідеологами професіоналізації державної служби.
Також на сьогодні розроблено проект Стандарту освітньої діяльності з підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, що встановлює державні вимоги до навчально-методичного, кадрового, матеріально-технічного та інформаційного забезпечення підвищення кваліфікації.
Формується ефективна систему захисту прав та інтересів державних службовців. Такого раніше в принципі не існувало. Наразі здійснено всі підготовчі заходи для прийняття Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування». Під час засідання 24 травня 2017 року Комітетом Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування ухвалено рішення рекомендувати Верховній Раді України за результатами повторного розгляду прийняти доопрацьований закон в цілому.
У новій редакції закону відображено європейський та найкращий вітчизняний досвід місцевого самоврядування та публічної служби. Його впровадження підсилить правову, організаційну та фінансову спроможність місцевого самоврядування.
Його прийняття дозволить привести законодавства у відповідність до положень цього закону та розробити передбачені ними підзаконні акти.