Кадастровий номер земельної ділянки – індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
Кадастровий номер присвоюється земельній ділянці незалежно від форми власності. У разі переходу права власності на земельну ділянку від однієї особи до іншої, виникнення інших речових прав на земельну ділянку, зміни речових прав на земельну ділянку, інших відомостей про неї кадастровий номер не змінюється.
Для чого потрібен кадастровий
Наявність кадастрового номера є необхідною умовою для:
- приватизації земельної ділянки;
- укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки, дарування, міни та інших угод пов’язаних з земельною ділянкою;
- укладення договорів про перехід права власності на нерухомість (житловий будинок, нежитлове приміщення);
- оформлення спадщини;
- зміни цільового призначення земельної ділянки;
- грошової оцінки земельної ділянки;
- реєстрації прав на нерухомість.
Крім того, статтею 13 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» передбачено, у разі, якщо до 1 січня 2025 року власник невитребуваної земельної частки (паю) або його спадкоємець не оформив право власності на земельну ділянку, він вважається таким, що відмовився від одержання земельної ділянки. Тобто, отримання кадастрового номера земельної ділянки, яка вже належить особі на підставі державного акта про право власності на землю, але в якому відсутній кадастровий номер – є необхідною умовою для реєстрації самого права власності на земельну ділянку.
Як отримати кадастровий номер
Для присвоєння кадастрового номера необхідно звернутися до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастру) і передати на розгляд пакет документів:
заяву (у паперовій або електронній формі) про державну реєстрацію земельної ділянки встановленої форми;
оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки;
документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.
Документи можуть надаватися заявником особисто, уповноваженою ним особою, надсилатися поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення, а також в електронній формі надсилатися засобами телекомунікаційного зв’язку.
У разі наявності всіх необхідних документів із землеустрою державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельної ділянки, протягом 14 днів з дня реєстрації заяви здійснює державну реєстрацію земельної ділянки. На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, який є безстроковим.
У разі відсутності необхідної документації із землеустрою заявнику для отримання кадастрового номера необхідно замовити виготовлення технічної документації із землеустрою уклавши договір із землевпорядною організацією. Виконавцем робіт у вибраній землевпорядній організації може бути тільки особа, яка має сертифікат інженера-землевпорядника. З перелік таких осіб можна ознайомитись на офіційному сайті Держгеокадастру у розділі «Напрями діяльності/ сертифікація» або у територіальному органі Держгеокадастру. Вартість виконання робіт встановлюється землевпорядною організацією та залежить від місця розташування земельної ділянки, її розмірів, наявності документації на землю.
Термін розробки землевпорядної документації не може перевищувати 6 місяців.
За більш детальною інформацією та необхідною консультацією або роз’ясненням, Ви можете звертатися до відділу «Красноградське бюро правової допомоги» Харківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Красноград, вул. Бєльовська, 90, 3 поверх, каб.30, контактний номер телефону 7-05-29 та за телефоном гарячої лінії системи БПД 0800 21 31 03.