Виразити свої відчуття можна словами, жестами або діями. Наприклад, сказати: «Дякую за службу». Або використати жест «Завдяки тобі», приклавши праву долоню до грудей. Виявити вдячність незнайомому ветерану чи ветеранці також доречно поглядом, усмішкою, схилянням голови.
❌ Не переривайте, якщо людина зайнята.
❌ Без дозволу не купуйте кави та не пропонуйте грошей.
✅ Запитайте, чи доречно пригостити людину.
✅ Уточніть, які потреби має воїн чи його підрозділ.
Від помилок у спілкуванні не застрахований ніхто. Суспільство лише формує нову етику комунікації, що враховуватиме досвід і воїнів, і цивільних. У цьому процесі цілком нормально помилятись і просити вибачення.
Не соромтеся питати прямо, як можна зробити взаємодію кращою для обох сторін. Не бійтеся казати про свої наміри й почуття. Пробуйте. Дякуйте.
Освітній серіал «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» можна переглянути на платформі Дія.Освіта або на YouTube-каналі «Ти як?».
Освітній серіал створено з ініціативи Мінцифри в межах комунікаційної кампанії «Ти як?» Всеукраїнської програми ментального здоров’я. Він є продовженням однойменного розділу «Довідника безбар’єрності» – гіда з коректної комунікації. Проєкт реалізовано за підтримки Координаційного центру з психічного здоров’я КМУ, ГО «Безбар’єрність» і Visa, яка є учасницею спільноти «Бізнес без бар’єрів».