У «Довіднику безбар’єрності», ініційованому першою леді України Оленою Зеленською, розповідається про базові навички турботи про себе та інших.
«Відстань – не перепона, щоб підтримати людину, яка цього потребує. Ось кілька порад, які стануть у нагоді, якщо, наприклад, ви спілкуєтесь телефоном чи за допомогою інших засобів зв’язку», – наголошують у «Довіднику безбар’єрності».
1. Насамперед поцікавтеся у людини, чи зручно їй розмовляти. Якщо тема розмови делікатна – уточніть, чи може вона зараз говорити вільно.
2. Якщо вам погано чутно, попросіть людину перейти до тихішого місця. Переконайтеся, що ви самі перебуваєте у тиші.
3. Якщо є можливість, зробіть так, аби людина під час розмови вас бачила, наприклад, спробуйте відеозв’язок.
4. Не бійтесь уточнювати, якщо чогось не зрозуміли: «Чи могли б ви пояснити, що мали на увазі, коли сказали про…?», «Поясніть, будь ласка, детальніше».
5. Залишайте час на паузи, якщо людина мовчить.
6. Робіть коментарі – це допоможе людині почуватись комфортно під час пауз: «Все добре, не поспішайте», «Я тут, якщо ви хочете продовжити».
Якщо людина перебуває у стані сильного стресу (детальніше про його ознаки читайте тут), намагайтеся залишатися на лінії, доки вона не заспокоїться або ви зможете зв’язатися зі службами підтримки.