Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості
Відповідно до ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Повернути сплачену за товар грошову суму або замінити товар можливо лише у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, а саме, недоліків, які роблять неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виникли з вини виробника (продавця, виконавця), після їх усунення проявляються знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділені хоча б однією з нижченаведених ознак, а саме:
- вони взагалі не можуть бути усунуті;
- їх усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів (без згоди на подовження ремонту від споживача);
- вони роблять товар суттєво іншим.
У разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов’язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.
Зазначені вимоги пред’являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.
Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
Продавець не має права відправляти споживача до сервісного центру або до виробника, він зобов’язаний прийняти товар на ремонт та власним коштом передати товар до сервісного центру.
Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п’ять кілограмів продавцю, сервісному центру, виробнику та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, сервісного центру, виробника.
На письмову вимогу споживача на час ремонту Вам може надаватися (з доставкою) товар аналогічної марки незалежно від моделі.
За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.
При прийманні товару на ремонт споживачеві має бути виданий відповідний документ (квитанція про прийом на ремонт, акт прийому товару тощо). При підписанні цього документу зверніть увагу на наступне:
– в акті прийому має бути описаний стан товару, наявні механічні ушкодження, зовнішній вигляд тощо, інакше Ви не зможете довести, що працівники сервісу завдали вашому товару подряпини чи потертості.
– зверніть увагу на строки проведення ремонту. Ремонт строком більше 14 днів можливий лише за згодою споживача. Ви маєте право не погоджуватись та заперечувати проти встановлення більш тривалого строку гарантійного ремонту. Таке ваше заперечення дасть вам право:
а) на стягнення неустойки за прострочення ремонту товару, починаючи з 15-го дня, у розмірі 1% від вартості товару за кожен день прострочення ремонту;
б) право звернутися до магазину з вимогою про повернення грошей за товар або заміну товару у зв’язку з тим, що оскільки ремонт триває більше 14 днів без згоди споживача
– обов’язково вказуйте не лише свій номер телефону, а й поштову адресу.
Після закінчення ремонту у гарантійному талоні (акті виконаних робіт тощо) повинен бути зроблений запис щодо недоліку, який підлягав ремонту. Якщо протягом гарантійного строку той самий дефект проявиться знову – Ви матимете змогу звернутися до продавця з вимогою про повернення грошей або заміну товару.
У випадку, якщо сервісний центр надає висновок про те, що товар не підлягає гарантійному ремонту, оскільки дефект виник з вини споживача, у вас є право самостійно здійснити експертизу товару щодо встановлення причин появи дефекту або вимагати її проведення від продавця. Продавець (виконавець, виробник) зобов’язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов’язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.
За більш детальною інформацією та необхідною консультацією або роз’ясненням, Ви можете звертатися до відділу «Красноградське бюро правової допомоги» Харківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м.Красноград, вул. Бєльовська, 90, 3 поверх, каб.30, контактний номер телефону 7-05-29 та за телефоном гарячої лінії системи БПД 0 800 213 103.