21 березня на засіданні Кабінету Міністрів України була затверджена Державна цільова економічна програма розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018–2022 роки.
Це перший в історії України довгостроковий план, який дозволить уже найближчими роками провести масштабне відновлення українських доріг і розвинути транспортну мережу України, інтегрувавши її до європейської транспортної системи. Активна робота з реконструкції доріг державного значення за новими стандартами розпочнеться вже у 2018 році.
Цього року Уряд виділяє рекордні 45,7 млрд грн на ремонт і будівництво доріг за принципово новими стандартами якості. Також очікуються додаткові надходження – до 6 млрд грн – від «митного експерименту» на місцеві дороги.
Загалом уже цього року плануються роботи на 218 об’єктах – це понад 3 тис. км.
Програма до 2033 року передбачає обсяг фінансування близько 298 млрд грн за рахунок різних джерел фінансування.
Щодо нових стандартів, то з 2018 року Уряд обіцяє запровадити 4-рівневий контроль якості реконструкції і будівництва доріг та збільшення термінів гарантійних вимог: не менше 5 років для середнього поточного ремонту та не менше 10 років – для капітального ремонту автошляхів.
За підрахунками розробників програми, сумарний економічний ефект для національної економіки від її реалізації становитиме близько 984 млрд грн. Виконання Програми сприятиме підвищенню рівня зайнятості населення – буде створено 55 тис. робочих місць у дорожній галузі, будівельній індустрії, дорожньому машинобудуванні та сфері обслуговування об’єктів придорожньої інфраструктури.
Загалом, 5 років виконання ремонтів за маршрутним принципом дозволить здійснити роботи за основними напрямками міжнародних коридорів:
М-09 Тернопіль – Львів – Рава-Руська – 83 км,
М-05 Київ-Одеса – 130 км,
М-03 Київ – Харків – Довжанський – 370 км,
М-04 Знам’янка – Луганськ – Ізварине – 92 км,
М-12 Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка – 428 км,
М-19 Доманове (на м. Брест) – Ковель – Чернівці – Тереблече – 276 км,
М-21 Виступовичі-Житомир – Могилів-Подільський – 238 км,
М-14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ – 237 км.
Цього року продовжуються ремонти автошляхів за маршрутним принципом. Це дороги:
М-21 Виступовичі – Житомир – Могилів-Подільський на ділянці Житомир – Вінниця,
М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече,
Н-11 Дніпро – Миколаїв,
М-06 Київ – Чоп (ремонт найбільш зруйнованих ділянок автомобільної дороги),
Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя – Маріуполь на ділянці Запоріжжя – Маріуполь,
Н-09 Мукачеве – Івано-Франківськ – Львів,
Н-14 Олександрівка – Кропивницький – Миколаїв на ділянці Кропивницький – Миколаїв,
М-22 Полтава – Олександрія.
Окрім доріг міжнародного значення, планується ремонт на таких напрямках:
Н-01 Київ – Знам’янка,
Н-03 Житомир – Чернівці,
Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя – Маріуполь,
Н-14 Олександрія – Кропивницький – Миколаїв,
Н-26 Чугуїв – Мілове.