Освітня галузь в Україні перебуває зараз в стані реформування, що викликано багатьма об’єктивними чинниками. І навіть той факт, що реформу освіти парламентарі відклали до вересня, не може зупинити або відкласти підготовку навчальних закладів до роботи в нових умовах з 01 вересня 2017 року.
Результатом освітньої реформи на місцевому рівні повинно стати створення єдиного освітнього простору та забезпечення рівного доступу дітей до якісної освіти.
31 липня на спільному засіданні колегії та адміністративно-господарського акиву району начальник відділу освіти Красноградської районної державної адміністрації А. І. Турова доповіла про формування мережі дошкільних, загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів на 2017/2018 навчальний рік.
Формування мережі навчальних закладів району на 2017/2018 навчальний рік передбачає не лише кількісні зміни показників, а й якісне оновлення, що відповідає проголошеній урядом стратегії розвитку освіти. Шлях удосконалення мережі навчальних закладів визначається з аналізу демографічної ситуації в районі. Пріоритет при цьому надається функціонуванню оптимальної для району кількості навчальних закладів, які забезпечать надання якісних освітніх послуг та сприятимуть формуванню конкурентоздатної особистості.
В системі загальної середньої освіти основним нововведенням 2017/2018 навчального року стане початок функціонування освітнього округу у складі опорного закладу – Багатопрофільного ліцею та 2 шкіл-філій -Берестовеньківської ЗОШ І-ІІ ст. та Іванівської ЗОШ, яка на сьогодні вже стала закладом І ступеня. Згідно з розпорядженнями голови райдержадміністрації Берестовеньківську та Іванівську ЗОШ реорганізовано шляхом приєднання до багатопрофільного ліцею. Наразі триває процес ліквідації юридичної особи реорганізованих шкіл. З 01 вересня 2017 року освітній округ розпочне функціонування за єдиним робочим навчальним планом, що дасть можливість учням 5-9 класів шкіл-філій для здобуття в опорному закладі повної загальної середньої освіти, поглибленого вивчення окремих предметів, отримання допрофільної підготовки, підвищення рівня знань та розвитку природних здібностей учнів.
Це перший приклад об’єднання малокомплектних шкіл з потужнім навчальним закладом і 2017/2018 навчальний рік стане роком набуття досвіду функціонування такої моделі загальноосвітніх навчальних закладів та першим етапом створення освітніх округів у Красноградському районі.
У 2017/2018 навчальному році відсутній набір учнів у 10 клас в Миколо-Комишуватському НВК, в 11 клас переведені лише 5 учнів. Така ситуація в подальшому стане підставою для пониження ступеня навчання в НВК.
Щорічний аналіз демографічної ситуації по кожному населеному пункту дають можливість прогнозувати перспективну мережу навчальних закладів та визначати їх подальший розвиток.
У 2017/2018 навчальному році планова кількість учнівського контингенту загальноосвітніх навчальних закладів складає – 3972 учнів, що більше за минулорічний показник (3934 учнів) на 38 учнів. До 1 класу, за попередніми даними, планується набрати 406 учнів, до 10 класу – 152 учні. Станом на 25.07.2017 року триває набір учнів до 1,10 класів.
Стабільною залишається мережа позашкільних навчальних закладів. Щорічно понад 86% учнів охоплені різними видами позашкільної освіти. Прогнозована кількість вихованців ПНЗ на 2017/2018 навчальний рік відповідатиме минулорічному показнику 3364 дітей.
Враховуючи вищезазначене, мережу навчальних закладів району у 2017/2018 навчальному році складатимуть 24 навчальних заклади, із них:
- · Дошкільні навчальні заклади (ясла-садки) – 2;
- · Позашкільні навчальні заклади – 3;
- · Міжшкільний навчально-виробничий комбінат – 1;
- · Загальноосвітні навчальні заклади – 18,
у тому числі:
- загальноосвітні навчальні заклади І-ІІ ступенів – 3,
- загальноосвітні навчальні заклади І-ІІІ ступенів – 3,
- навчально-виховні комплекси – 10,
- заклади нового типу (багатопрофільний ліцей, гімназія) – 2.
На перший погляд, кількісні показники рухаються у бік зменшення, разом з тим, відбувається трансформація моделі освітніх закладів, що поступово забезпечить перехід від кількості навчальних закладів до якості навчання в них. І саме це є основною метою освіти для майбутнього.