У ХОДА розповіли про зміни алгоритму виплати субсидій

Роз’яснення надав директор Департаменту соціального захисту населення ХОДА Юрій Шпарага під час брифінгу 3 cічня.

За його інформацією, Кабінет міністрів схвалив постанову про надання житлових субсидій населенню у грошовій формі.

«Правила призначення допомоги у сплаті комунальних платежів залишаються незмінними. Громадяни, як і раніше, звертаються до управлінь соціального захисту населення за місцем проживанням, і управління відповідно проводять нарахування субсидій, – зазначив Юрій Шпарага. – Змінюється лише алгоритм виплати субсидій. Зміни полягають у тому, що до нарахування субсидій залучено Ощадбанк. Тобто управління соціального захисту населення нараховують субсидії відповідно до соціальних норм, відповідно до доходів громадян. Ці дані передаються до Міністерства соціальної політики, яке, в свою чергу, передає їх до Ощадбанку. Банк відкриває рахунок на кожного громадянина, який звернувся за субсидією. Субсидія від держави надходитиме на персональний обліковий запис громадянина в Ощадбанку. Банк розраховуватиметься за субсидіанта з надавачами комунальних послуг та одразу інформуватиме SMS-повідомленням громадян про те, скільки їм залишилося доплатити за комуналку».

Юрій Шпарага пояснив, що тим громадянам, які вже отримують субсидію, не потрібно нікуди звертатися, субсидія буде нараховуватися автоматично протягом усього опалювального сезону.

Тим сім’ям, які беруть участь у монетизації, не потрібно буде щомісяця сплачувати свій обов’язковий платіж окремо за кожен вид послуги. Держава через Ощадбанк сплачуватиме частину комуналки, в межах виділеної субсидії та соціальних норм, а субсидіанти доплачуватимуть другу частину рахунку.

«Скажімо, домогосподарству виділена субсидія на газ, воду, електроенергію у загальному розмірі 1500 гривень. А сума всіх комунальних платежів складає 2000 гривень. 1500 субсидійних гривень Ощадбанк перерахує надавачам послуг та поінформує сім’ю субсидіанта про те, що йому залишилося доплатити за комуналку 500 грн», – сказав Юрій Шпарага.

Він також зазначив, що грошей на руки громадянам видавати не будуть. Розрахунки як і були, так і залишаються виключно між юридичними особами.

Так, усім отримувачам пільг і субсидій обов’язково потрібно у травні подати заяву на монетизацію і декларацію про доходи в управління соціального захисту населення та надати дозвіл на обробку персональних даних.

Тим, хто звернеться за допомогою вперше у 2019 році, у травні вже не потрібно поновлювати документи.

На кожного отримувача субсидій, після опрацювання заяви на монетизацію, буде автоматично відкритий персональний обліковий запис у банку, у якому будуть відбиватися житлової субсидії у грошовій формі. В Ощадбанк йти не потрібно. Уряд максимально автоматизував процес монетизації, щоб основне навантаження лягло на управління соціального захисту населення, державний банк та надавачів комунальних послуг.

Персональний обліковий запис матиме спеціальний режим використання. Тобто кошти першочергово будуть спрямовуватися на оплату послуг за спожитий газ, тепло, електроенергію й воду.

Довідка. Ощадбанк щомісяця інформуватиме субсидіантів та пільговиків SMS-повідомленням про надходження коштів від держави, їх використання та залишок.

Після закінчення опалювального сезону – у червні –  суми невикористаних коштів перераховуватимуться на поточні рахунки отримувачів житлової субсидії. Рахунок кожному Ощадбанк відкриє автоматично, без додаткового звернення у банк.

Оплата комуналки відбуватиметься автоматично. Щомісяця надавачі комунальних послуг для Ощадбанку формуватимуть онлайн-платіжку субсидіанта. Банк згідно з наданою інформацією перераховуватиме їм субсидію. Про це, та про те – скільки залишається заплатити за комуналку, Ощадбанк одразу інформуватиме субсидіанта SMS-повідомленням.

Для субсидіантів будуть створені персональні кабінети, де можна буде відстежувати інформацію про розмір нарахованої допомоги, перелік комунальних послуг, які сплачені за рахунок субсидії, залишок коштів. Додаткові консультації можна буде отримати у контакт-центрі Ощадбанку за тел.: 0 800 210 800.

За матеріалами з офіційного сайту Харківської ОДА