Про це повідомила начальник управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації Світлана Гонтар під час проведення  апаратної наради  з керівниками структурних підрозділів, установ та організацій.

Порядком передбачено створення регіональних комісій з визначення статусу постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, що забезпечить єдиний підхід до розгляду ними документів і прийняття обґрунтованих рішень для визначення і підтвердження відповідного статусу, удосконалення порядку видачі посвідчень особам, які постраждали в наслідок Чорнобильської  катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, під час складання ядерних зарядів та проведення на них регламентних робіт.

Крім того, затверджено нові зразки бланків  посвідчень для постраждалих громадян, віднесених до категорії 1, у яких передбачено розмежування  за  категоріями “Учасник ліквідації  наслідків аварії на Чорнобильській  АЕС” та “Потерпілий  від Чорнобильської катастрофи”, а також нові зразки  бланків посвідчень для осіб, які брали  участь у ліквідації інших ядерних  аварій, у ядерних випробуваннях та військових  навчаннях із застосуванням ядерної  зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт (категорія 1, 2 або 3) і постраждалим від радіаційного опромінення.

Постановою Кабінету Міністрів України № 551 від 11 липня 2018 року визначено провести до 1 січня 2019 р. заміну посвідчень у зв’язку із затвердженням нових зразків посвідчень:

– особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи (категорія 1);

– учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (категорії 2 і 3) з числа громадян, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт;

– особи, яка потерпіла внаслідок Чорнобильської катастрофи (категорія 2), з числа постраждалих від радіаційного опромінення за інших обставин не з власної вини.