Інклюзивна освіта – це створення рівних можливостей для всіх категорій дітей

Саме на цьому наголосив голова Красноградської районої державної адміністарції Євген Третяков під час робочої зустрічі з радником голови ХОДА Аллою Ройтблат.

В ході зустрічі було обговорено питання відкриття інклюзивно-ресурсного центру на базі Красноградського багатопрофільного ліцею, окреслили необхідні заходи для раціонального використання відведених приміщень та створення оптимальних і максимально комфортних умов для дітей.

Інклюзивно-ресурсний центр – це комунальний заклад освіти для дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років.

ІРЦ буде здійснювати комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, надавати психолого-педагогічну допомогу та забезпечувати системне кваліфіковане їхнє супроводження.

В ІРЦ, який буде розміщуватися в будівлі Красноградського багатопрофільного ліцею, будуть облаштовані відповідні приміщення: приймальня, приміщення для проведення групових психолого-педагогічних занять та спільних засідань фахівців центру,  приміщення  для занять з лікувальної фізкультури, кабінети фахівців центру (сурдопедагога та тифлопедагога, психолога, логопеда та дефектолога), кабінет директора центру та технічні приміщення тощо.

Відкриття ІРЦ заплановано на початку 2018/2019 навчального року.

“Ми розуміємо, що функціонування закладів такого типу варто розглядати не тільки в аспекті створення доступного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта в широкому сенсі передбачає створення рівних можливостей для всіх категорій дітей. Жоден з них не має відчувати себе іншим – і це головне завдання інклюзії”, – говорить голова Красноградської райдержадміністрації.

Також були обговорені питання створення ресурсної кімнати в Красноградській ЗОШ № 2.  Це окреме приміщення, де учні з особливими освітніми потребами будуть навчатися за індивідуальним планом розвитку в супроводі корекційного педагога. Такі кімнати дозволять дітям набувати соціальний досвід, адже основне завдання інклюзивної освіти – підготувати їх до самостійного дорослого життя.

До теми:

Інклюзивна освіта – гнучка індивідуалізована система навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах масової загальноосвітньої школи за місцем проживання. Навчання відбувається за індивідуальними навчальними планами та забезпечується медико-соціальним та психолого-педагогічним супроводом. Інклюзивна освіта передбачає створення освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку.

За останні роки в питанні розвитку інклюзивного навчання Україна зробила потужний крок уперед, набирає обертів реформа інклюзивної освіти. Питання розширення мережі даних закладів активно лобіює дружина Глави держави Марина Порошенко.  Вперше за роки незалежності принципи, за якими діти з особливими потребами навчаються разом з однолітками в умовах спеціалізованого середовища, закріплені законодавчо.

Таким чином, передбачається  відкриття таких центрів в усіх регіонах України. Дану ініціативу активно підтримує і голова ХОДА Юлія Світлична.